8 Ekim 2015 Perşembe

 Ne yapsak, Ne etsek Sorumluluk Almasak?

Çalışma hayatının belki de en sinir bozucu sorunsallarından bir tanesi "sorumluluk almayı İnatla! reddetmek" olsa gerek... anlamadım, anlayamayacaģım. Bir işin organizasyon aşamasında, ilgili tüm departmanların söyleyecek, ekleyecek bir sözü muhakkak bulunur. Fikirler havada uçuşur... herkes süpermen edasıyla her işe koşabileceğini, verilen her görevi üstlenecegini söyler durur. Gelelim görev dagılımına; 
  • Yok yok onu ben yapamam başım kalabalık,
  • Zaten onlarca işim var bunu da başkası yapsın,
  • Onuda mı ben yapacağım?
  • ......... departmanı ne işe yarıyor?
  • Bana hiç bakmayın,
  • Anlasam yaparım ama.... 
Duyabileceginiz cümleler bahaneler gibi uzar gider... işte bu nedenle bir IK'cı olarak, kurum içi performans ölçümlerinin; "sorumluluk alıp yerine getirebilme oranı" kıstas alınarak yapılmasından yanayım. Azmeden herkes bir seyi basarıyla sonuçlandırabilir ama herkes sorumluluk alıp bu sorumluluğu yerine getirebilme konusunda aynı azmi ve başarıyı gösteremeyecektir. Sorumluluk almaktan kaçınan çalışan benim için,performans notu düşük bir çalışandır.
Ne yapsak ne etsek de sorumluluğu başkasına yüklesek'cilerden olmaktansa yapabilme gücünüzle doğru orantılı bir şekilde sorumluluk alın ve bundan korkmayın. Unutmayın üstlenilen her sorumluluk +1 performans puanıdır...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder