19 Eylül 2015 Cumartesi


  "MUTLU ÇALIŞAN" SİZE NE KAZANDIRIR?

Kafamda bir şeylerin telaşı ile hızlı hızlı bir yerlere yetişmeye çalısırken, uzun süredir görmediğim bir büyüğümle karşılaştım. Birazcık şaşkınlık biraz da heyecanla başladım hal hatır sormaya... niye heycanlandın diyeceksiniz siz sormadan ben anlatayım. Söz konusu bu şahıs, Türkiye'nin gıda sektöründe faaliyet gösteren dev şirketlerinden birinde son derece başarılı "KURUMSAL İLETİŞİM UZMANI". Yıllar önce tatil için geldiği Alanya'da kendisini tanımış ve kendimi de tanıtma fırsati bulmuştum. Beni çok sevmiş olacak ki, her zaman başımı ağrıtabilirsin diyerek iletişim bilgilerini benimle paylaşmış ve iletişimimiz böyle başlayarak ailevi bir dostluğa dönüşmüştü. Karşılaşma şansını yakalayınca, bende de bu heycan varken başlıyorum sorulara...
Nasılsınız?
Nerelerdeydiniz?
Aileniz nasıllar? ... 3. Sorunun ardından bombayı patlatıyorum...
Yasanan terör olayları, siyasi belirsizlikler derken ekonominin hali malum, şirketler sürekli zarar ediyor, ölçek küçülterek kapanmanın eşiğine gelen onlarca dev şirket varken siz nasıl oluyorda kurumsal imajınızı bu kadar iyi koruyorsunuz? Evet şaka yapmıyorum, tam olarak 4. Sorum buydu.
Gülümseyerek ve heycanımı da bastırmaya çalışarak "iletisim için teknolojinin sunduģu her nimetten yararlanıyor, bunu yaparken ise hep aynı dili kullanıyoruz. Bize her mecradan yöneltilen sorulara, verdiğimiz cevaplar hep aynı. Son olarak, çalışanlarımız mutlu, sadık, verimli ve bizim en iyi reklamımız" diye yanıtlıyor sorumu. Nasıl yani? Diye devam ediyorum soru zincirime.
"Şimdi bir düşün, bir lokantaya gidiyor sipariş vermeye başlıyorsun. Hızlı, bir şeylere öfkeli ve umursamaz bir şekilde menüde ismini hiç bilmediğin bir şeyi yemek istediğini söylüyorsun. Garson bir şeyler söylemeye çalışıyor ama hic dinlemiyor, sende kimsin edasıyla bir bakıs atıp susturuyorsun. Biraz sonra önüne bir yemek geliyor, baştan aşağıya ziyan... yenebilecek bir şey değil. Başlıyorsun sana bunu en başından anlatmaya çalışan zavallı garsona bağırıp çağırmaya ama nafile hem paran gidiyor hem yemek zevkin, düştüğün durum da cabası. İşte olay tam olarak bu Edacığım, bir insan her konuda uzman olamaz, bu yüzden alanında uzman kişiler ile çalışır. Eğer birlikte çalıştığın insanlar, görüşlerine saygı duyulduģunu bilip kendilerini değerli görür ise sana keyifli fikirler üretebilir. Aksi takdire paran da zamanın da çöpe gidebilir. Son olarak, sürekli gülümseyen ve keyifle işe gelen bir personel cebinden bir kuruş bile harcamadan gelecegine yapacağın mükemmel bir yatırımdır"
Bu cevapla birlikte ben, yazımın başlığında sormuş olduğum sorunun cevabını alıyor ve keyifli sohbetimi vedalaşarak, bir sonraki görüsmenin tesadüf eseri olmamasını rica ederek tamamlıyorum. Umarım sizler de mutlu personel size ne kazandırır? Sorusunun cevabını benim kadar iyi anlamış ve içselleştirebilmişsinizdir...



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder