2 Mayıs 2016 Pazartesi

YÖNET-(me)

       

                                  YÖNET-(ME)                 


   Orta ölçekli bir aile şirketi düşünün; söz konusu şirketimiz varlığını sürekli kılabilmek ve sektörde tutunabilmek adına çeşitli faaliyetlerden kaçınmıyor.
 
  • Doğru işe doğru personel seçmeye çalışıyor,
  • Personel yetenekleri ve eğitim seviyesi arttıkça, verimliliğin artacağını biliyor,
  • Personel eğitimine kaynak ayırıyor,
  • Personelin, en iyi ve en verimli şekilde çalışabileceği ortamlar yaratıyor,
  • Ofislerin ergonomik olarak tasarlanmasına önem veriyor,
  • Teknolojiyi yakından takip ediyor,
  • Pazara yönelik network çalışmaları yapıyor,
  • Sratejiler geliştiriyor,
  • Reklam için para harcıyor,
  • Sosyal Medyayı aktif kullanıyor,
  • Veri topluyor, pazarlama stratejilerinin belirlenmesinde söz konusu verilerden yararlanıyor...
 sonra şirket sahiplerinden biri yönetici koltuğuna oturuyor ve alanında UZMAN onlarca hatta yüzlerce personeline, emirler yağdırıyor. İnsiyatif vermiyor,  her işin kendi kontrolünde ve denetiminde gerçekleşmesini istiyor, hedefleri gerçekleştirecek olan personelden hiç bir görüş almadan hedefler belirliyor, fikir beyan eden personeli önemsemiyor, personelini giderek sessizleştiriyor... Az önce sıraladığımız tüm çabaları atın çöpe gitsin. Gelişemezsiniz, büyüyemezsiniz, tutunamazsınız...!!

   Artık çağ, y ve z kuşağının çağı. Yüksek donanımlı, yüksek kapasiteli, teknolojiye hakim ve ne yaptığını gerçekten iyi bilen bir personele ne yapacağını söylemek, onun yaratıcılığını törpülemekten, işletmeye bağlılığını azaltmaktan, köreltmekten ve soğutmaktan başka hiç bir işe yaramayacaktır. Böyle bir kitleye;
  •  liderlik edin,
  • mentor olun,
  • fikir danışın,
  • inisiyatif verin,
  • dinleyin,
  • ÖVÜN,
  • ödüllendirin,
  • sorumluluk verin,
ama yönetmeye çalışmayın. Bu insanların oto kontrolünden şüphe etmeyin. Yeteneklerini kendi elleriniz ile körelttiğiniz bir personel ordusu ile verimlilik sağlamanız neredeyse imkansız. Tabiki sizin aynı anda hem yönetici, hem reklamcı hem pazarlamacı, teknisyen, mühendis, insan kaynakları uzmanı, muhasebeci, finans uzmanı, bilgi işlemci, analist... olmanız da bir o kadar Ütopik. 

Zaman değişiyor, çalışma hayatı değişiyor, beklentiler değişiyor, vasıflar değişiyor, alışık olduğunuz yönetim anlayışı değişiyor... siz de değişin!


   

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder