23 Eylül 2015 Çarşamba

Önümüz bayram tatili, son hafta tüm gücünüzle çalışıp tüm işlerinizi düzene soktunuz. Hatta tatil sonrası yapılacaklar listenizi önünüze koyup, ön hazırlıkları bile yaptınız. Son gün geldi çattı, huzurlusunuz. EYVAH...son dakika işi kapıda!!! Işte böyle durumlarda hepimizin eli ayağina dolaşıyor. Ne masada yapılacaklar listesi kalıyor ne de başta akıl... Biz İK'cılar buna OÜDY diyoruz yani Olağan üstü durum yönetimi. Peki olaģan üstü bir son dakika durumunu nasıl paniksiz yöneteceğiz? Cevap basit. Kendimize bir Acil durum eylem planı oluşturarak...

 İnsan Kaynakları Acil Durum Eylem Planı;

  • Kurum icerisindeki her departmandan kişi sayısına bağlı olarak, en az bir kişi acil durum iletişim sorumlusu olarak görevlendirilecek. Ani alınan kararların tüm kuruma eksiksiz bildirilmesi için ilk ve en önemli adımın bu olduğunu belirtmek isterim
  • Departmanlardaki acil durum iletişim sorumluları arasında bilgi akışının aksamadan sağlanabilecegi en etkili iletişim ağı belirlenecek. ( e-mail, telefon, sms, vb.)
  • Eger en kısa zamanda toplanti yapılması gereken bir acil durum söz konusu olacak olur ise, daha önceden belirlenmiş bir acil durum toplantı alanı her sorumluya bildirilecek. (Midpoint)
  • Iş bölümünün yapılmasını takiben, her iletişim sorumlusu kendi.departmani icerisinde görevlendirmeyi yaparak, işin takibini sağlayacak ve işlerin aksamadan tamamlandığına dair yönetime bilgi verecek.


 Bu sayede, işlerin nasıl paniksiz ve hatasız ilerlediğini, karar mekanizmasının nasıl hızlandığını göreceksiniz. Olası bir işi acil Olağan üstü duruma çeviren en önemli şeyin iletişim eksikliği olduğunu unutmayın... hepinize sakin ve huzurlu tatiller dilerim..


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder